Makeup Tag :)

Såg denna tag på Puritys blogg och Beccas. So I did it :D

 

 

1. Vilken foundation använder du?
MAC Studio Sculpt Foundation och MAC Studio Fix Fluid.

 

2. Favoritconcealer?
MAC Studio Sculpt Concealer.

 

3. Vad har din hudton för undertoner?
Vit, ibland blå ibland röd. Är ju finnig och rödflammig utan smink men jag vet inte om det är en underton.

 

4. Din åsikt om lösögonfransar?
Pricken över i'et och nuförtiden ett måste.

 

 

5. Slänger du din mascara  efter tre månader?
Nej oftast inte. Det brukar gå ungefär 6 månader, men just nu har jag minimascaror och de räcker bara i någon månad = fräshare.

 

6. Vilken är din favoritmascara?
Jag har inte hittat en bästis en, men jag gillar Maybellines Volume Express Turbo Boost (jisses vilket långt namn!) och Isadoras Build-Up Extra Volume.

 

7. Favoritapplikatorer?
Penslar och borstar.

 

8. Använder du någon primer?
Ja, UDPP.

 

9. Favvoögonskugga?
Åh vad svårt! Men mest använda är väl Carbon från MAC.

 

10. Favvoläppstift?
MAC Viva Glam Gaga nummer 1. (när min sista back-up tar slut går jag under)

 

 

11. Favvoläppglans?
MAC Revenge Is Sweet från Disney-kollektionen.

 

12. Favvoblush?
MAC Shell Pearl Beauty Powder från Give Me Liberty Of London-kollektionen.

 

13. Vad tycker du om billigare "drugstore"make up?
Ibland hittar man riktiga fynd och billigt betyder inte alltid dåligt. Speciellt ögonskuggor, har man en bra primer funkar det mesta!

 

14. Har du nånsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
Ja, absolut. Vi får se vad som händer efter gymnasiet men tycker jag fortfarande att det är kul kanske det blir lite kurser. Skulle gärna vilja lära mig sminka specialeffekter.

 

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
Oh, det finns många :D

Fel ögonbryn, t.ex. för korta, för långa, för tjocka, näst intill obefintliga, eller när man är lite för kreativ.

Fel foundation. (mitt fall, inte mitt fel iofs.)

För mycket blush.

Fallout under ögonen från ögonskuggan.

Läppstift utanför läpparna för att göra läpparna att se större ut.

Bara kajal eller eyeliner under ögat och inget ovan.

Jättemycket "inner-corner hightlight" sådär så det är vitt och lyser.

 

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Vad klassas som neutralt? Just nu är jag inne på mycket sotat och silver. Och rosa läppar, såklart. Det är väl egentligen det färggladaste jag använder just nu.

 

 

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.
MAC, duh? Men jag gillar faktiskt mycket annat, bara råkar vara så att mina favoriter är från MAC. Tycker dock att deras permanenta sortiment börjar bli lite halvtråk och jag handlar oftast från LE-kollektioner.

 

Jag taggar alla som vill göra denna :D



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0