Jag är typ döv!

Huga, lång dag idag!

Vaknade imorse på heeeelt fel sida, nivet som man gör ibland utan någon egentlig anledning? Asjobbigt faktiskt. Hursomhelst, började 10 idag med Kultur och Stilhistoria, där vi fick en uppgift att skriva om kulturen och stilen ett speciellt årtal från 1900-talet. Jag fick 1900-1910, bleh. Har googlat men hittar inte ett skit. Ska nog klaga.
Sen hade vi mentorstid, där vi egentligen bara klagar haha.

Sen vare lunch. Jag åt tre fiskpanetter med sås och tre glas mjölk. Det var gott!
Drog till stan med Kioskis och McChicken, eftersom Kioskis skulle ha nya jeans. Hon hittade ett par i första affären vi gick in i, så det blev en kort shoppingrunda. Träffade dock en Efram, det var trevligt! :D

Sen drog Kioskis hem och jag följde med en sväng hem till McChicken och satt och snackade ett tag. Hann inte vara där så länge eftersom jag skulle möta Mammut vid gullmarsplan. Där var jag på hörselkontroll, och nu ska ni få höra! (hahahahahha)

Jag har alltså nedsatt hörsel på båda öronen. Jag är inte döv, jag har mild hörselskada men det är tillräckligt mycket för att jag ska få hjälp med det. Jag har t.ex. svårt att höra vad folk säger i matsalen, eller om det är mycket bakgrundsljud. Eller när folk mumlar, eller pratar tyst i ren allmänhet.
För att fixa detta ska jag alltså få hörselapparat. Eftersom jag hör dåligt på båda öronen kommer jag på en till varje öra. De ser ut såhär
Och ja, jag ska såklart ha en rosa.

Den rosa delen sitter bakom örat, och "sladden", som är genomskinlig går in i örat. Det syns inte alls speciellt mycket när man har den på sig och det känns inte speciellt mycket alls. Den är platt och väger typ inget alls.

Sen finns det andra grejer man kan få vid behov.

T.ex. en liten dosa, som man kan ha runt halsen (eller typ i fickan för min del) med knappar på. Den kan man koppla ihop med hörselapparaterna och t.ex. sin iPhone, och lyssna på musik genom hörselapparaterna. Man kan även prata i telefon genom dem. Det ska jag be om, eftersom jag lyssnar på sjukt mycket musik typ jämt skulle det vara awesome!

Sen kan man få en specialapparat som folk kan sätta på sig som man vill höra extra mycket, t.ex. om man har en lärare som man inte hör så bra. Eller för min del, när jag har kunder. Inga fler awkard-moments när man inte hör vad de säger utan bara nickar och ler för att verka trevlig haha!
Sen finns det tusen andra mojänger som ska hjälpa till, med det är iaf de sakerna jag troligtvis ska få.

Allt detta är gratis tills du fyller 18!
Så har du problem med hörseln kan jag bara säga, passa på!

*****

Efter hörselkontrollen drog jag och Mammut in till min praktiksalong. Min praktik börjar imorgon och jag kommer vara där varje onsdag. Visste inte vilken tid jag började så jag åkte helt enkelt in och frågade. Börjar 10 imorgon och slutar 16, score! Extend heter salongen, tror jag skrivit om den tidigare, och ligger på söder i sthlm.
Är fett pepp! :D Det ska bli skitkul! Skönt att ta en paus från skolan också en gång mitt i veckan, göra något annat. (slippa jobbigt folk...)

Nu måste jag gå och blåsa håret och sova, vill ha en god natts sömn och vill verkligen inte försova mig imorgon!

Godnatt älsklingar, hoppas detta enorma inlägg var roligare än de andra som kommit på senaste tiden! :*


Kommentarer
Postat av: Alina

Hm, skulle också skaffa en sådan för ett tag sedan men ville inte. Nu mobbar alla mig för att jag hör fel hela tiden så..kanske dags nu, haha. D:



Gillar ditt hår, förresten!

2011-09-01 @ 14:22:06
URL: http://aphil.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har också hörapparater, har haft sedan 7 års åldern eller nåt ;) De på bilden ser skumma ut, ingen plastinsats som ska in i örat? :o

2011-09-14 @ 22:54:15
URL: http://www.infektia.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0