Vad jag har att göra på lovet (och i helgen)

  • Skriva klart engelsk bokrecension på Coraline (minst 2 A4a på dator)
  • Läsa ut en liten bok och skriva ett referat på ett kapitel
  • Göra klart Hantverksorienteringen. Skriva mer om permanentens historia, om Inzo och fixa fler källor
  • Läsa ett kapitel om referat i svenskaboken och göra övningarna i boken
  • Räkna lite i Matte B som jag missat när jag varit sjuk
  • Göra en board med bilder och info om layering (klippsätt)

Det blir typ en sak om dagen! Ikväll sitter jag och skriver engelskan, för nu fan ska den bli klar i tid (annars får man IG i omdöme. Najs att gå från MVG till IG pga en liten uppgift, nejtack!) och för att det egentligen inte är så svårt, det tar bara tid, man måste vara fokuserad och ordbajsa bra. Men det klarar jag!

Imorgon kommer Caroline hit tidigt för att få sina dreads inflätade, så tyvärr kan jag inte sitta uppe hela natten och jobba.


Sen har jag ett helhår dreads som är påväg hit, alltså själva håret, och det kommer väl nästa vecka, så då måste man jobba med det också. Men tjejen som ska ha det beställde i god tid (TACK!) och ska inte ha dem klara förrens vecka 21 om jag fattat allt rätt, så det är ingen stress och jag tar skolan först, men jag måste börja planera lite så jag inte sitter där sista veckan.


Jag känner mig lite stressad, men det känns bra att punkta upp det såhär så man får en överblick.


Saker jag ska göra under lovet för skojs skull:

  • Fjärilshuset! 27° varmt, sommar i ett rum! Fy vad härligt!
  • Museeum! Helst Tekniska, Polismuseet eller något sånt skojsit. Ska googla på museer och kolla vilka jag inte varit på (utom de som är 18års åldergräns typ vin & spritmuseet :P )
  • Träffa Star!
  • Bleka håret och sätta i nytt löshår (nämnde jag att jag ska bli blond...?)

Det är veckans planer! Vad ska ni göra på lovet?



ps. om man bor i sthlm får man gärna säga till om man vill ses, för jag kommer inte orka plugga dygnet runt. lite socialt behöver jag allt ;P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0