Konstig dag

Kom hem med massa kläder igår men har inte haft tid att ta bild på det. Idag har jag träffat Markus Mustonen på stan (och fått panik över det) och haft håltimme som spenderades på espresso house med soyalatte. Sen har jag rensat nagellack, slängt 19st och har 21st som kommer komma upp till försäljning här på bloggen inom en snar framtid. 
Nu måste jag sova, tråkmåns jag är. Men fick inte alla 10 timmar igår natt så ska försöka igen inatt. Drömmer så sjukt mycket mardrömmar :(
 
Blogg.se förstör färgerna i bilden, fattar inte. 

Kommentarer
Postat av: Sanna Sixx

Hej! :D
Tänkte bara fråga några frågor om löshår som man limmar fast i sitt eget hår, om det går bra :)
För jag såg på din youtube-channel att du hade en video på hur man limmar fast det.
Jag är jätte less på och ha clips för det tar så mycket tid och fixa osv.
Så när jag såg din video så blev jag sugen på och testa ^^
Så undrar då;
1. Är det farligt/skadligt för håret?
2. Kan man duscha normalt och tvätta håret med löshåret i?
3. Hur länge kan man ha löshåret innan man ska köpa nytt löshår?

Sjukt tacksam för svar <3

Svar: 1. Inte säker, men det kan vara. Själva limmet skadar inte håret men när du ska ta ut det och inte gör det bra kan du skada håret. Ta ut med remover eller supermycket balsam/olivolja och ta inte ut det för tidigt. Du märker när det är dags att ta ut och limma om eftersom det lossnar efter ett tag. 2. Ja, men inte använda balsam i hårbotten på fästerna. Använd alltså bara balsam på topparna.
3. Det beror på löshårets kvalité, men det skadas mycket mer än om du använder clips eftersom du har i håret dygnet runt och tvättar det, antagligen stylar det och det skadas mer eftersom det utsätts för mer.
Frida Allwin

2012-10-02 @ 15:58:11
URL: http://SannaaSixx.blogg.se
Postat av: Anonym

det här kanske låter konstigt men jag tänkte köpa en Ga.Ma plattång och undrade om håret är platt hela dagen? såg att du hade en och tänkte fråga! svara så fort som möjlgt tack!:)

Svar: Det är inte plattången som avgör hållbarheten, det är ditt eget hår och de eventuella produkter du använder innan. Vill du att det ska hålla hela dagen och har annars svårt att göra det, använd en spray innan som ska göra håret rakare (fråga i affären eller kolla på en salong) och platta noggrant med en kam. Lycka till!
Frida Allwin

2012-10-03 @ 18:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0