psykisk ohälsa

Jag har inte skrivit alls vad jag har haft för mig de månaderna jag varit borta. Har inte varit så personlig här men tänkte att det är dags att skriva lite kort. 
 
Gjorde slut med min förra pojkvän Johan i slutet på april. På min 20års dag, party! Flyttade hem till mamma igen och mådde väldigt dåligt ett tag. Var inlagd på slutenvården i nästan en månad. Träffade min nuvarande pojkvän Peter under den tiden, han är så himla bäst som har stått ut med mig under min värsta period i livet. Mår mycket bättre nu, men det är inte helt bra än. Hade lite problem med mina mediciner så var inlagd igen i septemper en kortare stund. Är tillbaka på banan nu, har börjat må bättre och är piggare. 
 
Just nu bor jag fortfarande hemma. Jag är sjukskriven men planen är att skaffa en sysselsättning nästa år. Håller på att leta lägenhet, trivs inte med att bo hemma och jag vill vara självständig. Mår mycket bättre om jag får ta hand om mig själv osv. Förhoppningsvis hittar jag något snart, jag var på tre visningar förra veckan. Håller alla tummar och tår!
 
Jag är diagnostiserad med Aspergers och Generaliserat ångestsyndrom, och har visat starka tecken på både borderline och adhd/add. Detta är något jag har lärt mig att leva med mer eller mindre, även om det finns saker jag måste jobba med. Det är väldigt tabu att prata om psykisk ohälsa, men jag känner mig tillräckligt bekväm med att berätta vad jag lever med. Det är inte mitt fel, och det finns såklart mycket detaljer jag lämnar ute som känns för privat. 
 
Men som sagt är jag på bättringsvägen och ingen behöver oroa sig för mig. 
 
Det var allt just nu. Är det någon som undrar något svarar jag gärna på era frågor. Kram!
 
 
 
Och så måste jag ju såklart slänga in en bild på min supersöta pojkvän. Han är nördig och gör musik på gameboy och jobbar med VXF. Kolla in hans musik här!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0