En jävla massa listor i brist på annat

 

 

 

Nämn något som gjorde dig glad igår: När Lollo och jag satt på långholmsmuren
Vad gjorde du kl 08 imorse: sov

Vad gjorde du för 15 min sedan: tog två alvedon

Det sista du sa högt: Hejdå!

Det senaste någon sa till dig: -

Vad har du druckit idag: juice

Vad var det senaste du åt: jordgubbar

Vad var det senaste du köpte: mat

Vad är det för färg på din ytterdörr: svart

Vad är det för väder hos dig nu: sol/moln

Godaste glassmaken: päron eller strawberry cheesecake

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: nja...

Sover du tungt: ingen aning

Drömmer du mardrömmar: ibland

Trivs du med ditt jobb: jag har inte riktigt något jobb :D

Favoritklädsel: leggings, korta shorts, linne och luvtröja

Favoritlåt just nu: Mannen i den vita hatten - Kent <3

Vad ser du om du tittar till höger: en vit vägg

Vad gör dig glad just nu: att jag har roliga saker att göra i helgen!

Vad ska du göra härnäst: äta jordgubbar, dricka juice, ta mer alvedon och kolla på film

Höger eller vänsterhänt: höger

Humör just nu: pms-ig.

Favoritgodis: jag har några favoriter som är skitsvåra att hitta :D

Kläder just nu: pyjamas

Sommarplaner:? hemma, malmö med finaste tjejerna, pride, gotland.

Hur många kuddar sover du med: två

Spelar du något instrument: nepp

Morgon eller nattmänniska: båda!
Vad är viktigast för dig: i hela livet? oj. vet inte.

Är du kittlig: japp!

Snarkar du: jo det gör jag nog

Stjärntecken: vädur

Äckligaste insekten: jag tycker egentligen inte att de är äckliga, men typ alla är äckliga om man ska tänka så.

Längtar du mest efter just nu: att få träffa jocke <3

 

 

 

 

 

Matvanor:

Bästa maträtt? sushi
Bästa dryck? cola, mjölk

Hat dryck och maträtt? finns så mycket jag inte tycker om :D

Bästa alkoholdryck? ciiiiideeeer :DDD

Använder du smör på smörgåsen? ja
Smågodis eller färdiga påsar? smågodis

Favoritglass? Piggelin eller B&J Strawberry cheesecake

Shoppingvanor:

Hur mycket shoppar du för varje månad? kan vara allt mellan nån hundring och 1500:-

Har du mer skor än kläder? nä

Favoritplagg? mina randiga leggings

Hatplagg? har inget jag inte vill ha liksom??

Arbete, utbildning:

Jobbar eller pluggar du? pluggar

Vad vill du bli? frisör, makeupartist eller kriminaltekniker :D

Trivs du med ditt jobb/din utbildning? jo

Är lönen viktigast? nej absolut inte

Boende:

Lägenhet eller hus? lägenhet

Framtidsplaner med boende? det har jag inte funderat så mycket på
Litet eller jättestort? Drömboende? i ett rosa slott! :DD
Landet eller mitt i stan? mittimellan

Mysigt eller sterilt? eh va?

Lite allt möjligt:

Har du barn? nej

Är otrohet okej? nej?

Älskar du någon? ja

Betyder familjen mycket för dig? sådär, jo det göre väl?

Är du lojal? ja

Tycker du om att dricka dig full? nej jag har för mycket kontrollbehov för det!

Hemmafest eller krogen? hemmafest

 

 

 

 

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där? har ingen bok nära..

 

 

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? en vägg

 

 

3. Vad var det senaste du såg på tv? jag minns inte ens senaste gången jag kollade på tv!

 

 

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: halv ett

 

 

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? inget

 

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? igår! var på stan och sen grillning i rålis

 

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen? hade uppe facebook

 

 

8. Vad har du på dig? pyjamas

 

 

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad? inte vad jag minns

 

 

10. När skrattade du senast? igår!

 

 

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? kentplektrum, kentfåglar, trollspö, stjärna som lyser i mörkret, mac-bilder, en spik.

 

12. Har du sett något konstigt på sistone? hm...kanske?

 

 

13. Vad tycker du om den här utmaningen? jag är uttråkad och den underhåller mig.

 

14. Vilken var den senaste film du såg? jag tittar på så mycket film att jag inte ens minns....

 

 

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? snyggare kläder, mer hår och smink, en flygbiljett till usa och disneyland

 

 

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. På trappor ute, typ vanliga stentrappor, ligger stenen i som block, med skarvar. de är liksom varannan, ena är nära andra längre bort osv. Ah ni fattar. Jag gå alltid med den foten som är längst bort från närmsta skarv. Jag vet inte varför men jag har alltid gjort det.

 

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? Typ om alla kunde bara vara helt ärliga mot varandra och säga rakt ut vad de tycker och tänker.

 

 

18. Tycker du om att dansa? ja!

 

 

19. George Bush? eh?

 

 

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka? pojke: sylar. flicka: typ charlie är gulligt!

 

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands? japp

 

 

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? välkommen hem.

 

 

 

 

 

Dagens humör: pms-sur

Dagens mående: sådär

Dagens borde: gå upp och äta riktig mat..?

Dagens frisyr: tuperat utan löshår från igår

Dagens klädsel: pyjamas

Dagens planer: ligga i sängen hela dagen

Dagens vill ha: typ en bamsekram och shopping

Dagens längtan: i helgen, tills malmö, tills oktober, till studenten, tills jag fyller 18...

Dagens fundering: jag tänker för mycket..

Dagens beroende: juice?

Dagens tråkigaste: denna dag

Dagens tidning: -

Dagens låt: jag har inte ens lyssnat på musik idag!

 

 

 

 

 

Senaste

Låt du hörde: somnade till mannen i den vita hatten
Film du såg: minns inte :D

Mat du åt: riktig mat? eh...kyckling och pasta i tisdags!

Kram: lollo!

Puss: jossan :D

Känslan: nu, pms

Resa: jag åkte buss igår....?

Glädje: igår!

Dröm: minns inteeee....

Person du träffade: lollo

Personen du pratade i telefon med: mamma

Personen du fick sms av: lollo

Gången du åt 7-eleven korv: tror inte jag har gjort det!

Gången du var utomhus: igår

Gången hela din familj åt middag tillsammans: några dagar sen

Saken du köpte: mat igår

 

Allmänt:

Ska bli skoj: i helgen!

Ska inte bli skoj att: börja skolan?

Sparar till: inget

Pålägg som gäller: typ bara smör.

Önskar att jag var bättre på: sjunga kanske

Dagens dryck: juice

Vad saknar du: massa fint folk

Tre band/artister: kent, kent, kent.

Vad har du gjort idag: sovit segat...

Brukar du svära mycket: ibland :D

Hur tidigt stiger du upp: mellan 5 och 11

På helgerna: är man ledig

Vad ska du göra ikväll: typ kolla på film

Hur många timmar sover du per natt: 4-10 timmar

Vem är snyggast i världen: oj haha ingen aning!

Vad är det för veckodag: torsdag

Bästa saken som hände mig förra sommaren: kent!!!

Favoritplagg i garderoben just nu: randiga leggings

Längd: 162 cm

Vikt: jag har inte vägt mig på tusen år

Byter gärna garderob med: linda eller tilda

Byxa eller kjol: beror ju på

Senast utlästa bok: ....................

Mitt rum kan beskrivas som: en salig blandning...

Mig själv med tre ord (just nu): trött, pms, seg

Jag tränar: ibland

Jag ville bli när jag var liten: frisör

 

 

 

 

På den här listan får du bara svara med ett (1!) enda ord.

 

1. Var är din mobiltelefon? nära

 

2. Var är din andra hälft? landet

 

3. Ditt hår? kaos :D

 

4. Din mamma? jobbar

 

5. Din pappa? borta

 

6. Det bästa du vet? lycka

 

7. Din dröm inatt? venne

 

8. Din dröm/ditt mål? lycka

 

9. Rummet du är i? mitt!

 

10. Din hobby? ytligheter ;)

 

11. Din skräck? venne!

 

12. Var vill du vara om 6 år? lycklig!

 

13. Vart var du igår kväll? ute

 

14. Vad är du inte? pigg

 

15. En sak du önskar dig? lycka!

 

16. Var du växte upp? här

 

17. Det sista du gjorde? sov

 

18. Dina kläder? svarta?

 

19. Din TV? död

 

20. Ditt/dina husdjur? sover

 

21. Din dator? älskar!

 

22. Ditt humör? seg

 

23. Saknar någon? ja!

 

24. Din bil? ingen

 

25. Något du inte har på dig? hatt

 

26. Favoritaffär? venne!

 

27. Din sommar? sådär

 

28. Älskar någon? ja!

 

29. Favoritfärg? rosa!

 

30. När skrattade du senast? igår!

 

31. När grät du senast? venne!

 

 

 

 

Åtta favoritprogram (TV) kollar inte på tv xD

 

Åtta saker som jag gjorde igår

gick på stan, handlade, träffade folk, smsade, lyssnade på kent, åkte buss, åt, sov

 

Åtta saker som jag ser fram mot

helgen, malmö, träffa kent, fylla 18, nästa sommar, ta studenten, se kent live igen, bli lycklig!

 

Åtta favoritrestauranger

gatuköket i canden, indiska resturangen i london soho, mcdonalds, espresso house, pizza hut, öh......

 

Åtta saker på min önskelista

pengar, ny foundation, nya skor, nya roligare kläder, ögonskuggor från sugarpill, nytt löshår, ny parfym, en resa till disneyland

 

Åtta saker som gör mig irriterad

när folk flyttar på mina grejer, när folk inte svarar på frågan utan något helt annat, när folk inte svarar på sms, mensvärk, ändrade planer, när jag sovit dåligt, när jag ätit dåligt, när jag inte får som jag vill :D

 

Åtta saker som gör mig glad

kramar, pussar, kent, mat, sömn, fina stunder, minnen, kärlek

 

 

Ta fram telefonboken i din mobil. Bläddra fram till det namn som har följande plats...

 

Har du kysst nummer 7? nej

 

 

Brukar du hänga med nummer 19? Japp!

 

 

Gillar du nummer 26? ja!

 

 

Är 15 din bästis? nepp

 

 

Älskar du nr 10? nej

 

 

Är nr 20 bra? jorå

 

 

Har du träffat nr 9 i veckan? japp!

 

Har nr 16 gått i samma klass som du? nej

 

Vet du om nr 31 har ett förhållande? nej

 

 

 

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN? Jag skulle precis börja ettan!

 

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN? jag var precis hemkommen från kollo

 

3) FEM SNACKS DU GILLAR popcorn, chips, godis, bullar, kakor

 

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL: typ alla kentlåtar

 

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR: shoppa, resa, handla, köpa, åka.

 

6) FEM DÅLIGA VANOR gillar att skapa ärr, äter oregelbundet, är lite för aktiv online, eh...

 

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA: sova, äta, kramas, fixa håret, shoppa, spela tv-spel, mysa med katten

 

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA: typ alla syrrans kläder

 

9) FEM FAVORITLEKSAKER: leksaker??

 

 

 

 

Lovar du att vara ärlig? Ja

 

Du heter: Frida Maria Allwin Cottrell

 

Smeknamn: Fridde

 

Låt som när du är ledsen sörjer till: Beror på vad jag är ledsen över

 

Beroende av: Kent

 

Vad tror folk om dig: Jag tror att folk tror att jag antingen är asdryg eller typ helt sjuk i huvudet.

 

Stämmer det: ja :DDD

 

Vad får du oftast komplimanger för: mitt utseende

 

Vad säger du för att imponera på någon: I'm awesome

 

Hur imponerar man på dig: man drar ett riktigt jävla dåligt skämt

 

Brukar du skratta för dig själv: ja!

 

Vad står det i ditt senast inkomna SMS: Nepp

 

Var bor du: Hemma

 

Trivs du där: Mjo

 

Äger du några converse: Japp

 

Sprit, cider, vin eller öl: cider

 

Brukar du bli för full: nej

 

Är du allergisk mot något: ja

 

Hur svarar du i mobilen: HALLÅÅ???!

 

Antal timmar sömn inatt: 9

 

Brukar du komma i tid: ibland. eller lite sent.

 

När mår du bra: när jag är glad.

 

När blev du fotad senast: igår

 

Hur känner du dig nu: seg

 

Vanligaste färg på dina kläder: svart nu tror jag

 

Vad tycker du om fötter: alla fötter är äckliga

 

Vad saknar du: massor med folk och fina stunder

 

Hade du en bra kväll igår: ja

 

Favorit dryck på morgonen: kallt glas mjölk

 

Rakar du benen: ja

 

När brukar du oftast gå och lägga dig: mellan halv nio och tre

 

Är du blyg: ibland

 

Sysslar du med någon idrott: inte längre

 

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: nja...

 

Har du spytt offentligt: inte vad jag minns

 

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: haha oj massor!

 

Är du nöjd med ditt liv: ibland

 

Är du bortskämd: nej

 

Vad gör du i morgon: träffar johan!

 

Vilken kändis tycker du är en bra förebild: ingen kändis är en bra förebild.

 

Vad längtar du till: massor!

 

Har du bra vänner och äkta vänskap: ja

 

Vad använder du för schampo: waterclouds

 

Hur gammal är du: 17

 

Tycker du om någon just nu: ja!

 

Gröna eller röda äpplen: gröna. hårda.

 

Gillar du golf: nej

 

Vilken tid gick du upp idag: jag har tekniskt sett inte gått upp än

 

Har du sovit i din egen säng inatt: ja

 

Har du strumpor på dig nu: nej

 

Är det okej att gråta: ja

 

När grät du senast: nån gång för nån vecka sen

 

Vad skulle du göra om du vann en miljon: shoppa! resa!

 

Bär du glasögon eller linser: ja, linser

 

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: nej

 

Har du piercing: japp

 

Vill du gifta dig: kanske.

 

Vill du ha barn: kanske

 

Solar du ofta: nej

 

Är du bra på att laga mat: ibland

 

Är du flygrädd: nej

 

Hur vig är du: i vissa ställen, väldigt. andra, inte alls.

 

Är du musikalisk: njaee

 

Vad dricker du helst när du är törstig: mjölk!

 

Vilken är din favoritglass: B&J strawberry cheesecake och piggelin

 

Tror du på ett liv efter döden? jag vet faktiskt inte

 

Tycker du om sushi? ja!

 

Vad äter du helst när du ser på film: popcorn

 

Har du tandläkarskräck: nej!

 

Är du morgon- eller kvällsmänniska: båda

 

Vilken ögonfärg har du: blågrå

 

Har du någon gång gråtit dig till sömns: japp

 

Biter du på naglarna: nej

 

Röker du: nej

 

Hur ofta tränar/motionerar du: 2ggr i veckan utom nu på sommaren

 

Senaste låt du hörde: Mannen i den vita hatten - Kent <3

 

 

 

Jag har:

 

(x) snott den här listan från någon

( ) rökt en cigarett

( ) rökt en cigarr

(/) varit full

( ) hånglat med någon av samma kön

(x) varit kär

( ) blivit dumpad

(x) dumpat någon

( ) fått sparken

(x) rymt hemifrån

(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak

( ) blivit arresterad

( ) hånglat med en främling

( ) gått på en blinddejt

(x) ljugit för en kompis

( ) varit kär i en lärare

( ) skolkat

( ) legat med en medarbetare

( ) sett någon dö

(x) varit kär i en av mina internetkompisar

( ) varit i Kanada

( ) varit i Mexiko

(x) flugit

(x) ätit sushi

( ) åkt snowboard

(_) crowdsurfat under en konsert

(x) älskar eller saknar någon just nu

(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi

(x) gjort en snöängel

(x) haft ett te-party

(x) byggt ett sandslott

(x) hoppat i en vattenpöl

(x) lekt uppklädd

(x) hoppat i en lövhög

(x) åkt släde

(x) fuskat när du spelat spel

(x) varit ensam

( ) somnat i skolan/på jobbet

( ) använt ett falskt id

(x) tittat på en solnedgång

( ) varit med i en jordbävning

(x) rört en orm

(x) sovit under stjärnorna

(x) blivit kittlad

( ) blivit rånad

(x) blivit missförstådd

( ) tagit hand om ett råddjur

(x) vunnit en tävling

(x) gått mot rött

( ) blivit avstängd från skolan

( ) varit i en bilolycka

(x) haft kramp

(x) känt dig som en utstött

(x) ätit ett helt glasspaket på en natt

(x) dansat i månljus

(x) hatat ditt utseende

( ) varit vittne till ett brott

(x) ifrågasatt ditt hjärta

(x) varit besatt av post-it lappar

(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna

(x) varit vilse

(x) varit på andra sidan landet

(x) simmat i havet

(x) känt som om du håller på att dö

(x) gråtit dig själv till sömns

( ) lekt polis och rånare

(x) sjungit karaoke

(x) betalat för mat med bara mynt

(x) gjort något med dig själv som du inte borde gjort

(x) busringt

(x) fångat en snöflinga på tungan

(x) dansat i regn

(x) skrivit ett brev till tomten

(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om

(x) blåst bubblor

( ) gjort upp eld på en strand

( ) förstört en fest

(x) åkt rullskridskor

(x) fått en önskan inslagen

(x) burit pärlor

(_) hoppat från en bro

( ) sagt till en främling att du älskar honom/henne

(x) kysst en spegel

(x) sjungit i duschen

(x) burit en svart klänning

(x) drömt att du gift dig med någon

(x) limmat fast din hand i något

(x) fastnat med tungan i metall

( ) kysst en fisk

(_) varit en cheerleader

(x) suttit på ett tak

(x) skrikit så att du inte fått luft

( ) byggt en kärra

(x) pratat i telefon i mer än sex timmar

(x) stannat uppe hela natten

(x) inte duschat på en vecka

(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet

(x) klättrat i träd

(x) haft en trädkoja

( ) spelat kyckling

(x) blivit puttad i en pool med kläderna på

(x) blivit tillsagd av en främling att du är het

( ) brutit ett ben

( ) fångat en fisk och sen ätit den

(x) fångat en fjäril

(x) skrattat så mycket att du gråtit

(x) gråtit så mycket att du skrattat

(x) fuskat på ett prov

( ) haft en Britney Spears-skiva

(x) sovit naken

 

 

 

För 5 år sedan: Var jag en liten skitunge. Jag hade rött hår och såg exakt ut som Amy Diamond.

 

 

För tre år sedan: Hade jag precis blivit medlem på Hairdrobe och skaffat mina första dreads

 

 

För ett år sedan: Hade jag precis kommit hem från Kollo och var så jävla glad över livet. Jag hade bästa sommaren.

 

 

För tre månader sedan: Hade jag turkost hår och gick i skolan

 

 

Igår: Hade jag en supertrevlig dag

 

 

Imorgon: Ska jag träffa Johan

 

 

Om ett år: Ska jag ha den bästa sommaren någonsin med Lollo

 

 

 

ÅTTA SAKER OM DIG SJÄLV

1. Är du singel?: Typ? :D

2. Är du lycklig?: Mjo

3. Är du uttråkad?: Ja

4. Är du ledsen?: Ibland

5. Är du italienare?: Nej

6. Är du cool?: Ja?

7. Är du från Irland?: Nej

8. Är dina föräldrar fortfarande gifta?: Nej

 

ÅTTA SAKER OM DITT KÄRLEKSLIV

1. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Nja..

2. Har du någon gång blivit sårad?: Jo

3. Har du någonsin tänkt på samma tjej/kille flera gånger under samma natt? Såklart!

4. Har du gillat en tjej/kille utan att berätta det för henne/honom?: Inte sådär mycket

5. Har du kysst någon under de två senaste veckorna?:  nej
6. Har du haft en hemlig beundrare?:  ja
7. Är du kär?: ja!

8. Vill du gifta dig när du blir stor?: kanske

TVÅ ALTERNATIV

1. Bilddagboken eller lunar?:  bdb
2. Hår eller ögon?: ...hår :D

3. Katter eller hundar?: katt

4. Några få bästa vänner eller jättemånga "vanliga" kompisar?: få bästa

5. Coca-Cola eller Pepsi?: cola

6. Utekväll eller romantisk hemmakväll?: röjig hemmakväll? :D

7. Pengar eller lycka?: lycka

8. Dag eller natt?: beror på

9. Msn eller mobil?: mobil

 

TIO "HAR DU NÅNSIN..."

1. Blivit påkommen när du försökte smita hemifrån? nej

2. Brutit nåt?: ja

3. Gjort nåt du ångrar?: ja

4. Hoppat Bungee Jump?: nej

5. Ljugit för någon du tycker om?: ja

6. Ätit en hel tårta?: kanske

7. Gjort bort dig offentligt?: ja

8. Viljat bli tillsammans med ditt ex igen?: nej

9. Gråtit när ett husdjur dog?: ja

10. Velat försvinna?: ja

 

SENASTE

1. Telefonsamtalet du gjorde: mamma

2. Telefonsamtalet du fick: syrran

3. Personen du var med: lollo

4. Roligaste grejen som hänt: oj venne! massa? :)

5. Personen du smsade: lollo
6. Personen du tänkte på: johan :D

7. Du skrev till på myspace: har inte myspace

8. Du kommenterade: va?
9. Du tillbringade natten med: öh....rent spontant säger jag lollo men jag minns inte

10. Du kramade: lollo

 

 

Nu räcker det för idag! :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mycket information.. o:

2011-07-07 @ 19:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0