Smiley Piercing

Fick frågan om jag kunde visa upp min piercing. Har ju smiley som de flesta vet, har haft den i snart ett år! Trivs jättebra, den migrerar inget och jag har aldrig haft något problem med den. Köpt mitt smycke på crazy factory, ett smycke med platt sten för att inte skada tänderna.
Har ni några frågor är det bara att fråga så svarar jag i detta inlägg :)



Hästkäft! Snea tänder! Fel vitbalans! 
Okej, lite frågor har kommit :)

Har du gjort den själv?
Ja, jag gjorde den själv. Jag rekomenderar verkligen inte att pierca sig själv hemma, det är hög infektionsrisk och mycket kan gå fel. Jag använde en kanyl och risken att en smiley blir sne är ganska liten. På studio kostar en smiley ca 500:-, pengar jag inte har. Är det någon piercing man kan göra själv är det smiley, men jag rekomenderar det inte. Trots det har jag aldrig haft några problem med mig, inga infektioner eller liknande.

Är den obekväm? Skaver den när du pratar osv?
I början är den ju där, då man inte är van känns den ju. Då känns det typ som att läppen står ut, att det känns som att det ser ut som att man snusar. Det gör det inte, men det känns som så.
Nu för tiden tänker jag knappt på den. De få dagar jag varit utan den har det känns väldigt tomt, för nu är jag ju van vid att ha den där. Den är inte ivägen när jag äter eller pratar, och hångla går också jättebra.

Gör det ont att ta den?
Jag kände inte ett skit om jag ska vara ärlig, och min syrra som hade panik innan blev väldigt överraskad för hon kände inget heller. Den gjorde inte heller ont efter, det enda som kändes var när man skulle i med smycket men det gick ju över snabbt. Kan även tillägga att svullnaden efteråt är mycket mild, läppen känns lite större i typ 2 dagar sen är den som vanligt, men svullnaden syns knappt.

Kommer det in fler frågor lägger jag till dem här :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gjorde du den piercingen själv? Har för mig att jag har läst det någonstans.

2011-07-24 @ 20:17:50
Postat av: Idda :D

Jag skulle gärna villa ha en smiley piercing, men jag undra om det skaver och om det känns konstigt när man pratar :))

2011-07-24 @ 22:50:58
URL: http://rosewater.bloggplatsen.se/
Postat av: Penny

Hur ont gör den på en skala från 1-10 :))

2011-07-25 @ 10:21:54
Postat av: Ninni

Har också en sån, älskart!

Verkar passa dig :)

2011-07-27 @ 21:35:20
URL: http://ninjapuff.se
Postat av: Maiken Carina

Ser utrolig tøft ut, men er ikke gammel nok til å ta i studio, har ikke råd, får ikke lov av foreldrene mine og vil heller ha i tragus eller navlen :)

2012-06-09 @ 03:02:20
URL: http://themali.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0