Thin-spiration: Min väg till att gilla min kropp

Innan ni läser detta: Jag vill inte att någon, oavsett vikt och kroppstyp, ska känna sig förolämpad av detta inlägg. Jag är inget hälso-proffs, jag kan inte mer än någon annan och knappt det. Detta skriver jag mest för mig själv och för att jag ska hålla reda på mina framsteg. Mitt mål är att bli nöjd med min kropp, känna mig bekväm och försöka äta mycket mer hälsosamt än jag gjort tidigare. Efter nyår ska jag ta upp träningen igen och förhoppningsvis se resultat där också.

Inte jag på nån av bilderna.


Just nu ser min kropp ungefär ut som första bilden, och jag håller på att kämpa för att bli av med det överflödiga runt magen. Mitt överflödiga fett hänger på magen och höfterna, och känns inte speciellt kul. Jag är ganska smal byggd annars, min kropp passar inte ihop med magen helt enkelt. Jag har lärt mig att dölja magen med tajta jeans som går långt upp som drar in allt, men såfort man tar av sig jeansen finns det ju kvar där.

Andra bilden är enligt mig lite för smal, eftersom man ser revbenen och så, men jag strävar efter ett liknande mål. Att slippa ha tajta jeans som drar in allt, att kunna ha låga jeans utan att få "muffin-topp", att helt enkelt kunna ha på mig de kläder jag vill.

Just nu försöker jag att bara äta nyttigt, frukosten är lättast och sen blir det svårare och svårare under dagen. Frukosten får jag ju helt bestämma själv, så då blir det oftast färsk frukt, kokt ägg och te. Ibland om jag är extra hungrig kan jag göra omelett.
Lunchen är svår eftersom jag äter i skolan, salladen är inte den frächaste och resten av maten är inte speciellt god. Hade jag råd skulle jag äta ute varje dag. Jag brukar iallafall få i mig något, om inte annat lite knäckebröd och mjölk.
Middagen försöker jag att få i mig tillräckligt av så jag inte blir hungrig på kvällen, då risken för mig är som störst att bli sötsugen och proppa i mig sånt jag egentligen inte behöver.

Angående träningen; som ni alla vet har jag precis blivit frisk från körtelfeber. Min läkare har bestämt att jag inte får överanstränga min kropp på flera månader, efter nyår får jag börja träna. Men det känns ändå rätt bra för jag kommer nu börja med att äta nyttigt, och när jag kommit in i det kan jag börja träna och släppa lite på gränserna av vad jag får och inte får äta, eftersom jag tränar.

Nu vet jag faktiskt inte mer vad jag ska skriva, känner ingen lust att ge ut personliga mått och sånt, förutom att jag är 164 cm lång och väger lite under 60 kg.
Jag har ingen målvikt direkt, jag bryr mig inte så mycket om vikten jag kommer mest jämföra med det jag vill bli av med liksom.




Vad tycker ni? Har ni några tips till mig? Håller ni själva på att gå ner i vikt eller äta nyttigare eller börja träna? Vi kan kämpa och peppa varandra!
Jag kommer försöka posta ett inlägg varje söndag om detta, berätta hur veckan har varit med maten och sånt. Vad tycker ni om det, är det kul eller jobbigt att läsa om?


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej. Ett tips är att innan varje gång du äter något att dricka ett glas vatten, för då blir man mätt snabbare och lättare :D

Kram och lycka till <3

2011-11-13 @ 19:06:14
URL: http://www.freakalicious.devote.se/
Postat av: Natta Jones - Ett sliddjurs bekännelser

Jag har en hemlig blogg där jag skriver vad jag äter på dagarna osv, man känner sig mer peppad om man blir övervakad. Dock så vill jag inte skriva mitt namn på bloggen pga många anledningar. Om du skaffar en så kan vi gärna hjälpa varandra och peppa varandra! :) Säg bara till så skickar jag min URL! :)*



LYCKA TILL! Man ska må bra med sin kropp!

2011-11-13 @ 22:22:57
URL: http://nattajones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0