Saker jag inte fattar

Saker jag verkligen inte fattar: hur man kan tycka att Kent har räddat livet på en och att en låt om evig kärlek betyder mycket när man inte ens har varit i närheten av det? Ingen kan rädda dig förutom dig själv och det som stör mig mest är att de flesta som säger att Kent har räddat dem är 14åriga småtjejer som inte haft större problem än "jag är lite utanför för jag har annorlunda stil" eller något. Du behöver inte bli räddad från något. Hade du problem skulle inte Kent räcka. Det är du som måste göra jobbet liksom, inte en jävla låt om något du inte har någon aning om vad den egentligen handlar om. Kent kanske räddar dig från vardagen för att du kanske slappnar av från verkligheten när du lyssnar på musik, men mer än så är det inte. Har man inte upplevt riktig kärlek kan man inte säga att en låt om evig kärlek betyder mycket för dig när du inte ens har upplevt något som är i närheten av det de sjunger om. Jag kan inte ens säga det själv, men jag kan känna samma sak som han sjunger om. Det kunde jag inte innan. Så det är saker jag inte fattar och som faktiskt irriterar mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0