Epic Food Battle

Idag, på lunchen, gick jag med två klasskompisar och skulle äta sushi. Sushibuffé, awesome!
Vi bestämde oss för att tävla. Och såklart, alla kom känner mig, I'm going in for it! Tävlarinstikt (?) ftw!
Så, vi börjar äta. Liksom, de biten var inget problem. Sen börjar man bli mätt. Men man fortsätter för att det är gott. Sen börjar man må illa. Men man fortsätter, för man ska ju vinna. Sen börjar man få dessa kväljningsreflekter varje gång man tar en ny tugga. Men fasen att man fortsätter, för vinna ska man! 24 bitar. Orkar...inte...mer....
Då kommer Julia med ännu mer. Och hon verkar inte ha problem med att käka mer. Jag tar 4 bitar sushi till, och trycker i mig. Äter jag alla fyra vinner jag. Julia ba: "kolla på han som sitter och glor på oss!" Jag och Jenny vänder oss om. Snabbt tar Julia en bit av mina sushibitar och trycker in i munnen. Jag vänder mig om, och först märker jag inget. Men hade jag inte två bitar kvar...? Jag äter den sista, men hon leder fortfarande med en bit. Jag säger att jag ger upp, så drar vi. Meeen, på utvägen tar jag en sista bit och trycker in i munnen. "HA! JÄMT!"
Så ja, vi kom lika. Fan va onödigt. Vi hade kunnat äta typ 22 bitar och kommit jämt. Haha. Men det var kul. Fan va jag skrattade.
Och jag har fortfarande sushismaken i munnen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0