Wella

Hellu

Idag har (är) en bra dag.

Vaknade på helt fel sida och försov mig typ...50 minuter. Nais.

Var ju som sagt på Wella, och det var supertrevligt!

Blev bjuden på kaffe och så hade vi teori om permanent, vilket var mycket roligare än de vanliga teorilektionerna vi har i skolan. Ännu gladare blev jag när vi fick veta att våran svenskalärare var sjuk, så vi slutade efter besöket, woho! Sen fick jag ett efterlängtat sms om att mina skor gick att hämta ut, så jag skyndade mig hem efter det och hämtade dem. Var vid det läget sjukt glad.

Kom hem med skorna och har provat dem. Mamma tyckte de var höga och sa hela tiden att jag skulle skada ryggen, inte skulle använda dem och att jag skulle fundera på om jag ville behålla dem. Eh...jag älskar dem. Visst, lite vingligt är det men fan, jag har aldrig använt klackskor av något slag, och om jag tränar tills det blir vår och isen försvinner kommer jag kunna gå i dem. För inte att jag går ut i dem nu inte. Höll ju på att snubbla på isen idag när jag sprang ner för en isig hal backe för att hinna med tunnelbanan, och det var med mina nästan raka Buffalos.

Hursomhelst, så nu blire pluggskrivande, ska skriva om permanentens historia....skitkul, not.

Lovar att bomba bilder på skorna men just nu är mamma redan sur för att jag inte har börjat än.
Blev bjudna på kaffe och var redo för teori med penna och papper
Fick en liten paus mellan teori och tänka-själv-delen, där jag passade på att käka aluminiumfolie! Haha nej, det var en macka, men det ser verkligen ut som det. Matchade rätt bra med mina naglar! Detta får även bli dagens outfit - svart.
Sen var det dags att tänka själv! Vi fick bilder på folk med olika lockar och skulle bestämma hur man skulle ha gått till väga för att få det resultatet på bilden. Det blev mycket klurande, men det var roligt!
Bilden visar våran "lärare" som höll föreläsningen och Wellas permanent-produkter.
Några klasskompisar sitter och klurar...
Haha kaffe...? xP
Det var sjukt roligt! Nästa gång blir om ett år i tvåan då vi ska gå igenom färg, och det ser jag sjukt mycket fram emot. Det är ju typ roligaste inom frisöryrket enligt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0