Foundation

Ida: Tack för tipsen:) Så jag har några uppföljar frågor:) Då det kommer till bas vilken är din favorit foundation ? Och om du har provat makeupstore's flytande foundation är den bra och värd pengarna?:) Och är det bättre med ett transparent puder eller ett med färg? Tack på förhand ;D

 

 

Hej igen Ida!

Jag har ännu inte hittat en foundation som jag älskar eftersom jag aldrig hittar den rätta färgen. Just nu blandar jag två olika och båda kommer från mitt favoritmärke MAC. Jag använder Studio Fix Fluid i NC15 och Face&Body i White (Pro, finns inte i Sverige) och blandar dessa för en bättre färg. Det funkar rätt bra men jag vill gärna ha mer täckning och funderar på att köpa ett täckande mineralpuder att ha över.

Nej, jag har inte provat någon foundation från makeupstore eftersom de är på tok för mörka för mig.

Jag gillar transparenta pude, man kan ha dem året runt och ska man sminka andra passar det då också. Vill man ha mer täckning kan ett färgat puder vara bra, men då får man se till att det är i rätt färg :)

Som man ser på denna bild matchar min foundation inte alltid...inte snyggt!
Matcha aldrig din foundation med ansiktet, matcha till bröstet!

Kommentarer
Postat av: ida

TACK ;D !

2011-05-28 @ 22:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0