Svar på frågestunden!

Lite frågor fick jag allt :D
Nästa gång får ni dock vara bättre, för jag tycker att sånthär är skitkul :)


becca: om du måste välja en sak av allt ditt smink du fick ta med dig till en öde ö va skulle det va? :D
Svar: Oh, easy one! Jag skulle självklart ta med mig min primer med spf 50, så jag inte bränner mig ;D Smink behöver man inte på en öde ö!

sputnikk: tjo tjo! vart köper du dina lösögonfransar? c: + jag ääääälsakr ditt hår! <3
Svar: Jag brukar handla på Åhléns, Ardells fransar! Mina favoriter är 115 och 111. Tack!

Sanna Awesome: 1. Vilken är din favorit affär? 2. Vars brukar du köpa din hårfärg? Kram! <3
Svar: 1. För kläder är det HM, annars för typ allt så eBay :D 2. Jag brukar handla på BeeUnique!


maja: har du gjort kent tatueringen eller vill du bara göra den?
kan du inte lägga upp bild på alla färger och frisyrer du haft ? :)
Svar: Nej, jag ska göra den nästa vår, när jag fyller 18 år! Vill ha den proffsigt gjord och 10 år efter jag upptäckte Kent är en bra tidpunkt.
Oh, tyvärr så säger jag...kanske. Nån gång. Det kommer vara hundratals bilder utan att överdriva, och det skulle vara en veckas arbete bara att gå igenom datorerna här hemma och hitta alla bilder och sortera! Det finns dock ganska många på youtube :)

Sara Branting :3 : Vart köper du ditt löshår och för typ hur mycket? ;3
Svar: Jag brukar handla lite överallt, har inte hittat ett ställe där jag är helt nöjd. Det superlånga jag hade i vintras köpte jag på Rapunzel, och det jag har nu är köpt av en kompis och jag vet inte var det är köpt. Har även handlat på Taj Mahal tidigare, men då var jag inte nöjd. Annars kan jag rekomendera Kilmanjaro om man bor i sthlm :)
Priser finns på rapunzels hemsida, och det är väl ungefär samma pris överallt.


Mmmato: Wow you should start writing in english please! :D
I follow you on youtube and happened to find your blog :) I know i should understand swedish, bcuz i'm finnish.. but oh, well too bad... Now i can only suffer in self pity that i didnt want to learn your language at school... XDD
Answer: Oh, Sorry :D Theres is Google Translate now on my blog, unfortunatly the grammar sucks x)
I don't really have so many international readers so I feel like putting down extra time to translate every blogpost. But if you are finnish, then it should be quite easy to learn swedish, most people talk swedish I've heard.

ida: Vad skulle du rekomendera till en som är nybörjare med smink?=)
Svar: Youtube! Jag har lärt mig typ allt jag kan genom timmar (eh...veckor snarare) av stirrande in i datorskärmen. Det är dessutom grymt bra träning för engelskan! Sen är det bara att öva öva öva. Har man en stadig hand och lite känsla för stil och form så är det ganska lätt att lära sig :) Att kopiera andras sminkningar är också ett bra sätt att lära sig, för då kan man liksom jämföra och se vad man behöver förbättra!
Produktvis kan jag inte säga så mycket, mer än något jag skulle vilja att jag tänkt på när jag började sminka mig lite mer; att ha en snygg bas innan man går crazy på ögonsminket! Har man en väldigt röd hud som jag har och bara slänger på massor med ögonsmink ser det lätt konstigt ut. Sen att skaffa en bra ögonskuggsprimer är väl det andra, då kan man sminka sig med vilka skitskuggor som helt (typ) och det ser bra ut :) Lycka till!

J.: Var bor du? Nära stan med tanke att du går i skolan där va :S?
Vad har du fått lära dig under ditt första år på gymnaiset ? :)
Vad för musik lyssnar du på? Genre
Svar: Jag bor i Enskede, så det är en bit bort. Men jag har oftast inga problem med att gå upp tidigt för en ganska lång resväg på 45 minuter :)
Massor! Mest om hår dårå, och matte, eftersom de andra lektionerna är pretty B. Jag valde ju till Matte B och där har jag lärt mig massor, sen har vi ju lärt oss att klippa, tona, slinga, göra uppsättningar osv på frisörlektionerna, det är nog på dem jag lär mig som mest!
Trodde de flesta hade fattat det, men jag DÖÄLSKAR KENT :D<3
Sen lyssnar jag på Lady Gaga, Jeffree Star och töntmusik, typ schlager :D

Ida :): 1.Var köper du din hårfärg?
2.måste du blondera håret innan du färgar det? :))
Svar: 1. Jag handlar på beeunique, länkat lite ovanför redan! :D
2. Japp! För att färgen ska fästa måste man först öppna hårståets fjällskikt så att färgen kan tränga in, sen eftersom den är ljusare än min naturliga hårfärg måste man bleka innan. Bleker man inte innan och slänger på en rosa toning i ett brunt hår blir håret brunt. Blekningarna skadar håret, men inte så mycket om man bara blonderar en gång på samma ställe, utväxten i mitt fall. Toningarna sliter inget alls och när jag byter färg skadar det alltså inte på håret eftersom jag inte bleker mellan.

Det var det! Puh, inte så många frågor men jag babblar på i vanlig ordning :D
Hoppas ni tycker att ni fick bra svar, och sen vill jag peppa er att kommentera mer! Jag har närmare 100 läsare nu och oftast inga komentarer alls, känns lite trist! Så, bomba mig!
Vad vill ni läsa om, vad vill ni se? Tell me! :D

Kommentarer
Postat av: Becka

åh, hej ^_^ du är så söt. typ precis hittat din blogg :D checkat in dig på youtube ett tag nu dock. :D

2011-05-28 @ 12:14:18
URL: http://lindarebecka.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack för tipsen:)Så jag har några uppföljar frågor:)Då det kommer till bas vilken är din favorit foundation ? Och om du har provat makeupstore's flytande foundation är den bra och värd pengarna?:)Och är det bättre med ett transparent puder eller ett med färg? Tack på förhand ;D

2011-05-28 @ 18:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0