Hemskaste drömmen inatt

Vi två (jag och Johan) var på Gröna Lund, the ark skulle spela. Jag såg jossan min gamla bästis sitta och röka, det gör hon inte liksom. Sen plötsligt är jag på typ Hairdrobeträff i nån lägenhet. Det är i solskimmers lägenhet som bara är gul. Billie är där.  Sen ska vi sova i en sovsal. Den är rund och har två våningar, den översta snurrar. Går upp dit först men blir för snurrig. Går ner och träffar Lusius och den blonda killen från modevisningen fast det är inte riktigt han. Han säger att jag är ful, jag blir ledsen och går.  Jag går ut från lägenheten och träffar min syrra och hennes kompisar. På hörnet ligger en kiosk. De ska tydligen råna den och en annan affär precis mitt emot. Min syrra har en pistol i handen. På något sätt står jag kvar där, på hörnet. Min syrras kompis går in och snor lite saker, min syrra tar upp pistolen och jag sitter på huk bredvid henne bakom en papperskorg. De andra står bakom oss, jag vet inte vad de gör. Plötsligt börjar någon skjuta. Min syrra sätter sig ner med mig och jag håller om henne och blundar hårt, hör skott efter skott efter skott.  Plötsligt är det dagen efter, detta var på kvällen. Min familj är där, och så berättar de att alla dog utom jag och min syster. Vi skriver i nån bok våra namn och en hälsning till de döda, och jag och syrran går tillbaka till kiosken för att försöka förstå vad som hände och varför vi klarade oss. Bland de döda var min systers bästa närmsta kompis och deras kompisar, inga jag kände men jag gråter floder ändå.  Sen vaknade jag. Vågade inte röra mig förens jag var säker på att jag låg i min säng. 

Kommentarer
Postat av: Emilie! c':

Så søt blogg du har : D

Elsker stilen din <3

2011-09-24 @ 00:15:51
URL: http://www.zleepyxcandy.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0